SeaClub
Reģistrācija
  • Nirvana
  • Baltsails
2006-07-03
Ievietoja: Kategorija: Praktiski padomi

“Regate”

1

Regate

Kompānija “Regate” ir pasaulē pazīstamu ražotāju “brendu” buru jahtu un burāšanas inventāra tirdzniecības pārstāvis Latvijā. SIA “Regate” pārdod buru jahtas un tām paredzēto inventāru: buras, blokus, dažādas troses, navigācijas iekārtas un instrumentus, binokļus, glābšanas aprīkojumu, jahtu un kuģu elektroniku, specializētus ūdenssporta apģērbus jebkuriem laika apstākļiem, kā arī inventāru sacensību rīkošanai.

“REGATES” PIEDĀVĀJUMA KLĀSTS

Kā intervijā portālam Seaclub.lv “Regate” direktors Alberts Rozins, tā pamatā nodarbojas ar buru jahtu un aprīkojuma tirdzniecību. Regate sadarbojas ar tādu lielu brendu pārstāvjiem kā Harken un Beneteau, kas apgādā visu Baltiju, tai skaitā arī Batlkrieviju un Latviju.

Regates piedāvātajā produkcijā ir itin viss, ko vien var ievajadzēties burātājam - troses, masti, buras, gāzes plītis u.c. Rūpnīca ražo laivas karkasu, bet visu pārējo piedāvā Regate. Tiek piedāvātas arī motorlaivas Tornado ar militārajiem dzinējiem, kam arī ir pārstāvniecības Latvijā un Lietuvā.

Cenas ir salīdzinoši vidējas, pasaules līmenī tās skaitās pat ļoti demokrātiskas. Šajā klasē orientējas tieši uz sacensību laivām, kur noteicošais ir ātrums, tātad šis nav ekskluzīvas preces, bet gan pieejamas un vidējai klientu kategorijai atbilstošas. Ir pat noslēgta vienošanās izplatītāju starpā, ka cenas Latvijā nedrīkst būt augstākas, nekā citur Eiropā un bieži tās ir pat lētākas.

1Daži piemēri cenu salīdzinājumam: bērnu jahtas “Optimist” bāzes cenas ir ap 1.5 tūkstoši EUR, bāzes cena 11 metrus garai jahtai ir 100 tūkstoši EUR, savukārt tādai, kurai ir jau kāds īpašs papildus aprīkojums (liels televizors, speciālās navigācijas sistēmas) cenas amplitūda var svārstīties no 220 tūkstoši EUR līdz pat miljonam.

Preces pieejamībai pilnīgi noteikti ir tendence augt. Ja pirms diviem gadiem bija iespējams iztikt ar 80 m2 lielu noliktavu, tad šobrīd preces izvietošanai ir nepieciešami jau 200 m2. To visu padarīt vēl pieejamāku palīdz šobrīd plaši pieejamās līzinga iespējas.

 

LATVIJAS TIRGUS

Pieprasījums pēdējos pāris gados ir pieaudzis 300% - 500%, īpaši to var sajust savā biznesā, bet arī jo kopumā ir ar izteikti augošu tendenci. Straujā pieauguma rezultātā ir ļoti saasinājusies nepieciešamība pēc ūdens policijas, jo satiksme Lielupē šobrīd ir saspringtāka “nekā uz Brīvības ielas”.

Produkcijas izvēlē iezīmējas tādas tendences, ka agrāk cenas ekipējumam bija augstākas, bet kvalitāte nebija tik augsta. Savukārt šobrīd tendences ir visai pozitīvas pircējam, jo kvalitāte tikai aug, savukārt cenas nolīdzinās ar Eiropas cenām un samazinās. Kad Latvijā sāka izplatīties burāšana, cilvēki parasti mēdza izvēlēties lētākās preces, taču šobrīd pārsvarā ir tā, ka pirmās izpērk tieši dārgās - īpaši kvalitatīvāko un dārgāko.

1Pieprasījuma tendences produktu segmentos ir mainījušās, jo desmit aizvadītajos gados lielāks bija pieprasījums pēc motorlaivām, taču šobrīd diezgan strauji palielinās tieši pieprasījums pēc buru jahtām. Visā piedāvātajā sortimentā nav tādu preču, kuras netiktu izpirktas. Cilvēki kļūst ļoti kompetenti un izglītoti savā jomā, jo brauc uz ārzemēm, bagātinās pieredzē un ir zinoši, kas tieši ir viņiem nepieciešams. Jahta, protams, nav pirmās nepieciešamības lieta, bet ir ļoti noderīga ekstra.

KLIENTI

Klientu raksturojuma profils iedalās firmu pārstāvjos, ar kuriem ir saistība kā sadarbības partneriem, kā arī privātpersonas. Privātie klienti parasti ir gan biznesa cilvēki, firmu īpašnieki gan top vadītāji. Vecākas jahtas gan ir pieejamas arī plašākiem sociālajiem slāņiem. Buru sports kā sporta veids kļūst arvien populārās, bet noteikti tas nav no visdārgākajiem. Piemēram, lai nodarbotos ar profesionāliem tenisa treniņiem nākas šķirties no daudz prāvākas naudas summas.

Ar buru jahtām brauc ļoti daudz un dažādi cilvēki. Diemžēl arī daudz tādu, kuri nav apmācīti un brauc ļoti nemākulīgi. Modes tendences ļoti spēcīgi nosaka naudas tērēšanas iespējas. Šobrīd ļoti progresīvi tiek strādāts pie jauno burātāju sagatavošanas, Priedainē savu darbu ir uzsākusi un ļoti veiksmīgi praktizē sporta skola, kas orientējas tieši uz burātāju apmācību. Tas savā ziņā ir tomēr mīts, ka šāds prieks ir pieejams tikai ļoti labi finansiāli situētiem cilvēkiem un viņu atvasēm. Šādā pat sporta solā Priedainē ir pieejams viss nepieciešamais ekipējums, lai uzsāktu praktizēšanos buru sportā. Bieži par pēdējā laikā trūkt tieši audzēkņu, lai nokomplektēti pilnas grupas.

Runājot par pirkumu biežumu – tas skaits varētu būt aptuveni tāds: šī nepilnā gada laikā lielās jahtas ir pasūtītas sešas, bet bērnu un sporta laivas kopā - piecas.

Ja klients reiz ir izdarījis pirkumu, tad 100%, ka viņš atgriezīsies, lai papildinātu un nokomplektētu savu ekipāžu. Katram praktizējošam burātājam ik pa laikam ir nepieciešams nomainīt visāda veida aprīkojumu – sākt ar apģērbu, striķiem un līdz pat jaunām un labākām burām. Pārsvarā šādos gadījumos gan klientu tad arī meklē specializētos veikalus, kur it ērtāk atrast kāroto mantu.

Kompānija augstā līmenī nodrošina arī pēc pārdošanas garantijas tehnisko apkopi. “Regate”, kā to portālam seaclub.lv atklāj Alberts Rozins, ir vienīgais pārstāvis, kas visai Baltijai izplata laivu krāsas pa tiešo no ražotāja.

Jaunu klientu iesaistīšana 90% gadījumu ir iespējama tikai cilvēkam reāli izmēģinot pašam uz savas ādas to sajūtu, kāda ir esot “jūrā” un uz jahtas un iedomājoties vēl, ka tā ir sava jahta.... Vispār burātāji ir specifiska un konservatīva tauta un nekādus īpašus informācijas kanālus tā neatzīst. Vislielākā uzticība ir caur jahtkluba biedriem un vēl ir iespēja informēt potenciālos klientus par savu piedāvājumu caur profesionālajiem žurnāliem, kam ir salīdzinoši augsts reitinga līmenis.

MĀRKETINGS

“Regatei” ir savs reklāmas un mārketinga budžets. Bet ir arī atsevišķas summa, ko dod ražotājs savas preces reklamēšanai. Pārsvarā izmantotie mārketinga instrumenti ir tādi, kas “uzrunā” potenciālo mērķauditoriju, piemēram, sacensību sponsorēšana, bildes un informācija avīzēs, kā arī informācija internetā un meklētāju programmās. No preses izdevumiem viszināmākais un uzticību iedvesošākais ir sākotnēji bērnu auditorijai domātais žurnāls “Optimist” Pavisam noteikti tie nav tālruņu katalogi, kur varētu cerēt, ka cilvēki meklē informāciju par šādu atpūtas veidu.

Būtiskais mārketinga instruments ir sacensību sponsorēšana. Tās notiek vismaz 3 reizes sezonā. Arī SIA “Regate” organizē vairākus čempionātus, ko izmanto kā reklāmas pasākumu.

Klientu informētība par burāšanu kopumā un arī atsevišķu funkciju darbību pavisam noteikti aug tiklīdz tiek iegādāts kāds personisks transporta līdzeklis. Cilvēks ir spiests uzzināt arvien vairāk par savu ūdens transporta līdzekli gan atrodoties ikdienišķās gan ārkārtas situācijās. Lūgt pēc palīdzības citiem kādu tehnisku nebūšanu risināšanā ir daudz sarežģītāk nekā, piemēram, autobraucējam, jo darbība notiek uz ūdens, kā arī telefona sakari uz ūdens mēdz būt apgrūtināti. No tā izriet nepieciešamība pašam jahtas īpašniekam būt maksimāli informētam par tehnisko nodrošinājumu un tā iespējām.

Objektīvas informācijas pieejamība ir iespējama caur internetu, kā arī tieši ražotāju firmu mājas lapās. Rakstītajos materiālos, ko sagatavo neprofesionāli sporta žurnālisti ir daudz kļūdas, kas savukārt grauj autoritāti lasītāju acīs, jo burātāji visu informāciju, kas tiek publiskota uztver ļoti nopietni un pamana katru paviršības un nezināšanas kļūdu. Žurnālistika buru sporta jomā ir tas lauciņš, kur ir nepieciešama attīstība un jauni profesionāli speciālisti.

Testu braucieni klientiem arī tiek organizēti kā mārketinga papildus instrumenti, tas tiek praktizēts gan ar pašu jahtām, gan īpašnieku dotajām.

 

APKALPOŠANAS SERVISS

Notiek cieša sadarbība ar kuteru un jahtu ražotājiem, kuri palīdz saremontēt būtiskus un globālus bojājumus, sīkākiem darbiem aprīkojums ir pietiekams pašiem. Pašu spēkiem nav izdevīgi sniegt pilnīgi visa veida servisu, vieglāk ir sadarboties piemēram, ar Igauņu kolēģiem. Tiek nodrošināta visu veidu jahtu apkope. Ir pašiem savi inženieri, kuri veic “tuningu”, īpaši specializējoties uz sacensību laivām. Regatē strādā arī 3 meistari, kuri paši ir pasaules čempioni burāšanā. Populāras ir bērnu jahtas Optimist.

 

PAPILDUS PAKALPOJUMI

No papildus pakalpojumiem ir plaši izplatīta sadarbība ar kolēģiem Horvātijā, Turcijā u.c., organizējot čarterus ieinteresētajiem klientiem. Notiek arī sadarbība ar vietējiem kolēģiem, piemēram, Andrejostas jahtkluba biedri brauc uz Regati pēc aprīkojuma.

Visa informācija par kompānijas “regate” piedāvāto produkciju un pakalpojumiem pieejama arī internetā www.regate.lv

0 cilvēki ir atstājuši komentārus par šo rakstu

Atstāj savu komentāru

Notikumu kalendārs
2017-10 Septembris 2017
P O T C P S Sv
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30