SeaClub
Reģistrācija
  • Nirvana
  • Baltsails
2010-05-02
Ievietoja: Kategorija: Latvijā

Uzsākta bāku aprīkošana ar AIS

bākaInformācija pārpublicēta no www.jurasadministracija.lv

Ir uzsākta Latvijas piekrastes bāku aprīkošana ar automātiskās identifikācijas sistēmu (AIS) – pirmā šo darbu paveikusi Ventspils osta, aprīkojot ar AIS Ovīšu, Akmeņraga un Užavas bākas. Taču savas bākas aprīkot gatavojas arī Rīgas un Liepājas ostu pārvaldes.

Ir uzsākta Latvijas piekrastes bāku aprīkošana ar automātiskās identifikācijas sistēmu (AIS) – pirmā šo darbu paveikusi Ventspils osta, aprīkojot ar AIS Ovīšu, Akmeņraga un Užavas bākas. Taču savas bākas aprīkot gatavojas arī Rīgas un Liepājas ostu pārvaldes.

AIS sistēma savos pirmsākumos tika radīta, lai no kuģiem būtu iespējams pamanīt un identificēt citus kuģus nelabvēlīgos apstākļos, un idejas autors ir kāds zviedru locis, kurš novērtēja šādas sistēmas nepieciešamību Zviedrijas piekrastē, kur redzamību apgrūtina daudzās mazās šēru salas.

Tikai pēc tam AIS pārņēma arī kuģu vadības centri krastā, izveidojot monitoringa sistēmas, kas ļauj nepārtraukti novērot kuģu kustību, kā arī identificēt ar AIS raidītājiem aprīkotos kuģus. Baltijas jūra bija viena no pirmajām, kur tika izveidots visām dalībvalstīm kopīgs AIS tīkls.

Nepieciešamība aprīkot navigācijas līdzekļus ar AIS sistēmu tika uzsvērta Starptautiskajā Bāku asociācijas (IALA) 17. konferencē, kas šā gada martā notika Keiptaunā (Dienvidāfrika). Uzstādot jauno aprīkojumu Ventspils ostas pārraudzībā esošajām bākām, vērā tika ņemti IALA izstrādātie ieteikumi un standarti.

Kā pastāstīja Ventspils brīvostas pārvaldes Kuģošanas atbalsta dienesta priekšnieks Normunds Kornijanovs, līdz šim izmantotās bāku lampas nebija iespējams aprīkot ar AIS, tādēļ viss bāku aprīkojums nomainīts kompleksi. Viena no jauna uzstādītā komplekta cena ir ap 11 000 eiro. Jaunajām bākas apgaismojuma lampām garantija ir vismaz 10 gadu – taču patiesībā vēl ilgāka, jo, tā kā tehnoloģijas ir jaunas, ražotājiem nav bijusi iespēja novērtēt to darbības reālo ilgumu.

Jaunā sistēma ļauj visiem uztveršanas zonā esošajiem kuģiem saskatīt bākas jebkuros apstākļos, kā arī redzēt bāku parametrus un citu nepieciešamo informāciju. Vienlaicīgi visu nepieciešamo informāciju no ar AIS aprīkotajām bākām saņem arī bāku uzturēšanas dienesti.

„Svarīgi ir arī tas, ka vairs nebūs nepieciešami starpnieki, lai navigācijas līdzekļu apsaimniekotāji saņemtu visu nepieciešamo informāciju par bākām. Tiek plānots, ka, aprīkojot ar AIS visas bākas, mēs varēsim arī bez starpniekiem saņemt informāciju par uztveršanas zonā esošajiem kuģiem. Nākamais solis – bākas varēs arī pārraidīt kuģotājiem nepieciešamo meteo informāciju, navigācijas brīdinājumus un citas ziņas,” skaidro JA Hidrogrāfijas dienesta vadītāja vietnieks Aigars Gailis.

Kad būs pabeigta AIS izvietošana uz Latvijas piekrastes bākām, nākamais etaps būs Irbes šauruma boju aprīkošana ar jaunākajām tehnoloģijām.

Birkas: jūras administrācija 

0 cilvēki ir atstājuši komentārus par šo rakstu

Atstāj savu komentāru

Notikumu kalendārs
2017-10 Septembris 2017
P O T C P S Sv
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30