SeaClub
Reģistrācija
  • Nirvana
  • Baltsails
2009-02-04
Ievietoja: Kategorija: Latvijā

Pāvilostas izdzīvošana – tikai miljons latu??

ostaNozare.lv ekspertu blogos regulāri savas pārdomas Laivu un Jahtu industriju piedāvā Kaspars Graudiņš - uzņēmumu „Ahoy” un „Amber Sailing” valdes priekšsēdētājs. Eksperts ar 30 gadu pieredzi dažādos jahtu un laivu industrijas virzienos guvis gan katamarānu būvē, gan piedaloties burāšanas sacensībās.

Vakar Kaspars publicēja interesantas pārdomas par Pāvilsostas esošo situāciju un finansiālajām vajadzībām. Bloga ierakstu portālā Nozares.lv vari izlasīt šeit: Pāvilostas izdzīvošana - tikai miljons latu?

 

Pārpublicēts raksts no Kaspara Graudiņa bloga www.nozares.lv:

Vakar izlasīju februāra Kapitāls numurā http://kapitals.lv/zurnala/kapitals-0209 publicēto rakstu (42.lpp.) „Pāvilostas izdzīvošanas cena – miljons latu”. Šajā sakarā atcerējos senu burātāju anekdoti.

Kāds no Latvijas burātājiem ar savu jahtu atgriežas no Roņu salas.
Draugs viņam vaicā, kā gājis, burātājs negribīgi atbild: „Nu, labi.”
Draugs turpina vaicāt:„Nu un kā tad igauņiem tur iet? Kā Roņu salas osta?”
Burātājs atbild: „Viņi atšķirībā no latviešiem gan absolūti par sevi nedomā!”
Draugs:„Kā tā?”
Burātājs:„Tu iedomājies - tie igauņi ir uztaisījuši ostas biznesa plānu, ieguvuši vietējo un starptautisko finansējumu un pilnībā atjaunojuši, paplašinājuši veco Roņu salas ostu tā, ka nevar pat pazīt, atbilstoši Eiropas līmenim!”
Draugs:„Nu un kas gan tur slikts?”
Burātājs: „Kā tu nesaproti - visu saņemto naudu igauņi patiešām ir ieguldījuši ostā un nekā nav nozaguši! Šie pat sev nav savrupmājas uzcēluši!”

Vēl pirms pieciem gadiem Roņu salā bija viena daļēji atklāta piestātne, kur viens blakus otram stāvēja gan jahtas, gan komerckuģi. Šodien tā ir lieliski aizsargāta no vētrām un padziļināta jahtu osta ar aptuveni 50 stāvvietām. Ostas attīstība tika sākta ar padziļināšanas darbiem, jaunu piestātņu izveidi, esošo vraku aizvākšanu un viļņlaužu pastiprināšanu vairāku miljonu eiro apjomā. Un ar to vēl visa attīstība nebeidzas. Kā pēdējais etaps pašreiz norit krasta atpūtas zonas infrastruktūras objektu celtniecība.

Salīdzinājumam - Latvijas ostas un to infrastruktūras elementi pēc neatkarības iegūšanas tapa strauji sadalīti ietekmes sfērās vai arī „prihvatizētas”. Savukārt pēdējos gados savu lomu arī nospēlēja nekustamo īpašumu „bums”. Dažām no mūsu mazajām ostām izdevās strauji izvērst koku eksportu – tās strauji auga un par burātājiem aizmirsa, – tas no sērijas „nekā personiska, tikai bizness”. Citām ostām tā nepaveicās – atlika vien zvejas kuģi un jahtu tūrisms.

Stāsta morāle?
- Kādēļ mazās Roņu salas (3×5 km un 40 patstāvīgie iedzīvotāji) pašvaldība varēja atrast Eiropas fondu līdzekļus vairāku miljonu eiro vērtu ostas hidrotehnisko būvju rekonstrukcijas projektam?
- Vai tiešām Pāvilostas izdzīvošanas cena ir tikai miljons latu?

Birkas: Kaspars Graudiņš Pāvilosta jahtu ostas 

0 cilvēki ir atstājuši komentārus par šo rakstu

Atstāj savu komentāru

Notikumu kalendārs
2017-02 Janvāris 2017
P O T C P S Sv
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31