SeaClub
Reģistrācija
  • Nirvana
  • Baltsails
2008-03-26
Ievietoja: Kategorija: Izklaide

Haida G: jahta - leģenda

Haida G: яхта-легенда (18.09.2007)

Haida G: jahta - leģendaPasaulē eksistē tikai neliels jahtu skaits ar bagātu pagātni, brīnišķīgu tagadni, kuras turpina izsaukt lielu emociju vilni.
Tieši tā var dažos vārdos aprakstīt leģendāro jahtu – Haida G.


Pavisam nesen šī klasiskā jahta ar motoru, kura tika uzbūvēta „jahtu zelta laikos” (pagātnes pirmajā pusē) tika atkal nolaista ūdenī pēc kārtējā divgadīgā remonta, kuru paveica tās jaunie īpašnieki.

Kuģa restaurācijā viņi ieguldīja ne tikai materiālos līdzekļus, bet arī „savu sirdi”: patiesais jahtas raksturs bija atjaunots ar sīkumainu precizitāti – komfortablas kajītes, galvenais salons, bibliotēka un pusdienu zona galvenā klāja aizmugurējā daļā.

...Miglainajā rītā, 1927.gada beigās vācu kuģu būvniecībā Krupp Germania Werft tika ielikts jauns jahtas ķīlis priekš tās īpašnieka – pazīstama miljonāra, rauga ražotāja Maksa K.Fleišmana. Tā tika nosaukta par Haida un tā tika uzbūvēta kruīziem pa Kluso okeānu no Kalifornijas krastiem.

Projektu bija izstrādājis Ņujorkas arhitektūras birojs „Stīvens un Koks”. Jahta tika ielaista ūdenī pēc diviem gadiem. Tai bija uzstādīti divi dīzeļa dzinēji, kuri līdz šim brīdim atrodas lieliskā darba stāvoklī – pat pēc 80.gadiem.

Degvielas bāku ietilpība – 150 tonnas, atļāva noiet 8 tūkstoši jūras jūdzes, no Sanfrancisko līdz Singapūrai. Pēc būvniecības pabeigšanas, jahta devās savā pirmajā braucienā no Vācijas līdz Ņujorkai, pēc tam caur Panamas kanālu uz Kaliforniju uz Santa Barbaras jahtklubu. Jahtas īpašniekam bija ekscentriska cilvēka reputācija, tāpēc no sākuma jahta bija nokrāsota melnā krāsā.

Pēc desmit gadiem, 1940.gada oktobrī, Fleišmana kungs to pārdeva JKK ASV. Kuģis tika pilnībā atjaunots un sāka jauni dzīvi, kā jūras kara kuģis: bušprits (priekša esošā brusa) tika noņemts, uzstādīja radaru un 3,5 collīgo lielgabalu. Vorens A. Karbals, kurš dienēja uz tās borta teica, ka līdz šim brīdim skaidri atceras kā skaistā un oriģinālā koka apdare bija nesaudzīgi nokrāsota ar pelēko krāsu. USS Argus, tas pats PY14, tas pats Haida, kalpoja 12 jūras kara patruļas sastāvā, Sanfrancisko. 1944.gada 29.oktobrī modrā sardze izglāba noslīkušā kuģa John A. Johnson jūrniekus.

1946.gadā jahtu norakstīja un to uzreiz nopirka Ēģiptes kokvilnas magnāts Moris Ade, kurš to pārdēvēja par Sarina. Ilgus gadus jahta bija piereģistrēta Aleksandrijas ostā. No turienes tā veica kruīzus uz Francijas dienvidiem un no jauna tika pārcelta „pleasure craft” kategorijā.
 Pēc tam veselu gadu tās īpašnieks bija amerikāņu rūpnieks Larri Grins.

Jaunā ēra sākās ar 1969.gadu, kad uzradās tās kārtējais īpašnieks – Britu parlamenta loceklis Ginessa Loula, kurš desmit gadu laikā nežēloja nekādus līdzekļus, lai uzturētu savu mīļoto „rotaļlietu” labā formā. Un tikai problēmas, kuras radās cienījamajam parlamentārietim ar veselību, piespieda viņu pārdot jahtu producentam Robertam Stigvudam.
 Jaunais īpašnieks veica jahtas remontu, nomainot interjeru angļu savrupmājas stilā. Tajā pašā laikā viņš uzstādīja otru skursteni, kura nepildīja nekādu slodzes funkciju, bet raksturoja jahtas izskatu turpmākajā laikā.

Jahta bija centrālā vieta Stigvuda kunga dzīvē, veicot kruīzus līdz visas Eiropas piekrastei un aizejot ziemas sezonā uz Karību jūru. Un no jauna jahtai sākās īpašnieku maiņas posms. No 1981 līdz 1988.gadam tā tika nosaukta par Rosenkavalier, kuru tā nosauca grieķu īpašnieks, kurš bija iedvesmots no Riharda Strausa operas.
No 1988.gadam līdz 1992.gadam tā piederēja jau japāņu miljonāram.

Patreizējais īpašnieks uzradās 1999.gadā. Tieši viņš nodarbojās ar kuģa kapitālo remontu: tika demontēti un modernizēti dzinēji, atjaunots interjers, nomainīts korpusa tērauds. Pašlaik jahta, kura nosaukta Haida G, ir pieejama čarteram. Vienas nedēļas izmaksas sākas no 200 000 $. Sezonas laikā cena izaug noteiktā secībā.

0 cilvēki ir atstājuši komentārus par šo rakstu

Atstāj savu komentāru

Notikumu kalendārs
2017-06 Maijs 2017
P O T C P S Sv
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31